Thursday, February 5, 2009

Ootan tuult....

...nüüd siis olen jõudnud sinna maani, et ma tõepoolest istun New Plymouthis ja ootan tuult. Tegemist siis ühe parima surfipiirkonnaga siinmail ja surfirandu jalaga segada, aga mida täna pole on tuul. Hommikul käisime rannast labi aga ei olnu surfiilma. Ka minusuguse algaja jaoks. Võtsime siis päeva wifis selle asemel, nii hea on oma läpaka taga olla üle pika aja. Esimene mail, mis täna kirjutasin sai täpitähti ja numbreid segamini, polnud harjunud, et täpitähed jälle olemas on. Homme hommikul peaks siis tuul olema :D ja siis kargame vette!!! Nii kergesti see surfipisik tulebki krt.

Eelmine kord jäi siis pooleli Waitomo Cave Adventuri eel. Tegemist maa-aluste koobastega, kus on väikseid jõgesid, koski ja niisama sügavusse laskumisi ja ronimisi. Lisaks on koopa lagedes "glow wormid" mis seal pimedas lahedalt helendavad. Ise naersid, et see suht marketingi värk rahva koobastesse meelitamiseks aga noh meie olime ikka ekstreemsuste peale väljas. Bookisime omale siis eelmine õhtu seikluse ära, kus siis nii sügavustesse laskumisi, ronimist ja märjaks saamise võimalus. See oli eraldi faktor bookimisel :) Saime miski fantastilise talongiga veel 45$ soodsama hinna. See oli 1/5 hinnast. Siin on mingi müstiline talongi süsteem. Mul on autos hunnikutes talonge igasugu brozüüride vahelt, mida siis enne miski külastuse tegemist läbi kammin, et äkki saab midagi soodsamalt. Siiani on neist üksjagu abi olnud. Aga tagasi koobaste juurde. Kobiti meid hommikul mikrobussi, sõidutati koobaste juurde, kalipsod selga, kummikud jalga, kiiver pähe ning kiirkursus laskumises. Edasi oli 2h ekstreemi pimeduses ja vees ja kitsastes käikudes ja seina peal ronimist. Laaahhheee!
Peale hommikusi seiklusi põrutasime kohe edasi, et jõuda Rotoruasse ja külastada Lord of the Ringsi movie set'i. Kuna me täpselt ei teadnud, kuidas seal need ekskursioonid käivad ja mida seal on võimalik teha aga see oli teepeal, mõtlesime, et sõidame ikka veel õhtul sealt läbi. Õhtul tähendab kell 4, sest siin on kell 5 enamus asjad juba kinni ja viimased turisti infopunktid on ehk kuueni lahti. Seega me oleme mingid täielikud ööinimesed siin. Sest meie moto on olnud, mitte asju ette bookida, vaid hommikul vaatame kuhu õhtuks jõuame. Siiani on jubedalt vedanud igasugu asjadega sellest osas. Et kuskil on mõni hostel veel kogemata unustanud ukse õhtuks lukustada ja meie satume sinna stiilis :) Ja vedas taaskord, sest jõudsime just in time Hobbiton movie set tuuri jaoks, mis tavaliselt on täisbookitud, kuid juhuslikult oli neil 2 vaba kohta. Hopsti mikrobussi peale ja 12'000 lamba vahele sõitma, sest just nii palju lambaid oli selles farmis, kus filmijupp tehti. Seal tuuri peal oli ikka täitsa toredaid friike, nagu vabandust, aga mõne inimese jaoks oli see tuur ikka dream come true. Ma ei julgenud tunnistadagi, et ma pole filmi näinud või nii. Na uups. Ok, ma lubasin, et ma vähemalt vaatan selle filmi nüüd millalgi ära :) Fännid peaksid siis kõrvaloleval pildil tundma ära puu ja akna.

Järgmisel päeval käisime Hells Gate thermal reservis. Ala, mis on siis tekkinud peale vulkaanipurset ning seal oli hulgi erinevaid mudatiigikesi, mis kõik keesid erinevatel temperatuuridel ja aurasid. Päris sheff iseenesest. Seal oli ka muda vulkaan, mis pidi küll tavaliselt ööseti purskama, aga siis nii paari meetri kõrgusele :) Õhtul käisime Maori kultuuri etendusel. Tantsisid, laulsid ja rääkisid meile oma kultuurist. Sellele järgnes suurepärane sööming kõige hea ja paremaga. Kõige lõpuks viidi meid Pohutu geisrit vaatama, mis tegutseb aktiivselt suht kogu aeg. Võtsin plätud jalast ja seisin ühe kivi peale, mis oli nagu lihtsalt keset teed ja see kivi oli ma arvan siuke 30C soe. Need, mis olid geisrile lähemal ei kannatanud peal seismist :) Peale seda kui üritus läbi ja buss meid ööbimiskoha ees maha pani oli tuju hea ning pubisse minek tuli suht loomulikult :) Seekord siis koos neiuga UK'st ja noormehega Saksamaalt, kes ööbisid samas kohas kus meie ning käisid samal etendusel.

Vahepeal oleme suht palju sõitnud ja pauside ajal natuke looduses mütanud. Erinevate koskede juures käinud, Mt.Ruapehut lähedalt ja kaugelt kaenud. Sellist maanteed mööda sõitnud nagu Forgotten World highway. Ja seda literally! Kaardi järgi oli seal miski fantastiline vaatekoht, ainult väikse jalutuskäigu kaugusel teest. Noh, proovime siis ära. Saime metsas mütata, mudaseks, ekselda keset suurt põldu, kus lambad paduhirmus meie eest ära jooksid, laskuda mingit jubedat nõlva mõõda ja lõpuks jõuda suht mudasena aga õnnelikuna taas oma auto juurde. Väga unustatud tundus see värk seal jah.
Ja nüüd ma lõpetan oma pika päeva arvuti taga. Teeme siva süüa ning siis välja parki, sest kohalikel on pühad. Waitangi treaty't tähistavad. Meie öömaja lähedal pargis peaks miskit värki särki toimuma. Lähme chekkama. Võibolla saame miskid saksa noormehed ka kampa. Kohtusime nendega eile, ühes teises hostelis ning nüüd sattusime samas linnas teises hostelis uuesti kokku. See on täiesti omaette teema mudugi kuidas siin inimestega uuesti ja uuesti kokku jookseb. Nemad on kolmandad kellega me niimoodi unplanned kokku jookseme. Ja põidlad pihku, et homme tuult oleks. Kindlasti oli midagi veel, millest kirjutada tahtsin aga ju siis järgmisel korral ;)
PS! Leen, ma olen täna öösel sellises backpackerite kohas, kus tüdrukute vetsu seina peal on explosm.net koomiksid. Nagu haaaa!