Saturday, April 25, 2009

Melbourne - Alice Springs

Ma pean veel yhe postituse tegema, enne kui 3 p2evaks outbacki kaon. Mis ma veel vahepeal korda saatnud olen? K2isin Melbourni l2hedal Healesville Sanctuarys, mille n2ol on tegemist loomade varjupaigaga. Nimelt loomad, kes on saanud kas kuskil liikluses viga v6i nendega on midagi muud juhtunud tuuakse sinna paranema. M6ned lastakse hiljem loodusesse tagasi, m6ned j22vad nende juurde. H2sti armas kohakene, kus igal loomal oli oma lugu. Igal t2istunnil oli m6ni "meet the keeper" yritus, kus loomade eest hoolitsejad r22kisid neist natukene pikemalt. Need kes teavad kui suur looma friik ma olen, saavad aru kui v2ga mulle seal meeldis. Sain k2ngurusid toita ja igasuguseid roomajaid on nyyd ka oma k2ega katsutud. Lisaks n2gin t6eliselt ilusat ja v2rvilist sygist linnast v2ljas, Perthi kogemuste p6hjal ma ei uskunud veel, et Austraalias ka selline sygis on. Yarra Valley veiniistandused, mis olid seal samas l2hedal, j2id kahjuks kylastamata, kuna bussi ja rongiliiklus toimis seal nii nagu ta just heaks arvas toimida ning k6ik mis paberil graafiku n2ol n2gi ilus v2lja tegelikkuses kohe kindlasti nii ei t66tanud :) Seega tulin linna 2ra ja l2ksime hoopis eestlastega Melbourni 66elu nautima!
Aa yks lugu veel loomadest :) enne kui ma unustan. Suurte p6lengute ajal oli ajalehtede ja ajakirjade populaarseim esikaanefoto koaalast, kellele tulet6rjuja ulatab veepudeli ja koaala joob sellest. See oli nagu suur sensatsioon siin ning minu arust see pilt k2is ka rahvusvahelisest pressist l2bi. Aga yks huvitav asi, mida ma selle kohta enne ei teadnud on see, et koaalad tegelikult ei joo vett! Koaala t2hendab aborigeeni keeles "ei joo" ning koaalad saavad kogu eluks (magamiseks oleks vist 6igem 6elda) vajaliku vee eukalypti lehti syyes. Isegi seal varjupaigas neile pandi kyll vett aga nad ei joonud seda kunagi. Seega pilt, kus koaala joob tulet6rjuja veepudelist on t6esti oma moodi sensatsioon! Ja noh kahju mudugi, mis see tuli loomadele tegi.
Aga t2na hommikul pakkisin oma kompsu kokku ja lennuki peale ning Alice Springsi. Vauuuuuu.....miuksed vaated lennukiaknast avanesid. Kuigi ma v6itlesin unega - mul on tekkinud reaktsioon, et nii kui ma lennukiistmel maandun vajuvad luugid kinni, mis iseenesest on hea aga ma ikka pingutasin, et silmi lahti hoida ja aknast v2lja vaadata. Fantast lihtsalt! Punased v2ljad, valkjad liivav2ljad, m2ed, kuivand j2eorud ja rohelised taimed nendes orgudes. Seal yleval olles sain aru, kust aborigeenid oma kunsti jaoks v6isid inspiratsiooni ammutada - kuigi jah, selle n2gemiseks oleks nad ju pidanud ka lendama? samas kuidas nad yldse Austraaliasse j6udsid? Aga no see on juba omaette teema. Ja kui lennukist v2lja astudes k2rbes su ninal maandub oled kohe kindlasti Alice Springsi j6udnud. M6nus soe tuul ja taas 30kraadine soojus, ma hakkasin sellest juba Melbourni sygises puudust tundma. Kohapeal viskasin asjad tuppa ja kappasin poodi, et 6htus66ki teha. Niipea kui tanavale j6udsin tulid mulle vastu esimesed sysimustad aborigeenid ja edasi l2ks aina k6hedamaks. Kuigi nad peaks turistidega harjunud olema, siis ma sain oluliselt suurema t2helepanu osaliseks kui ma valmis olin. Linn on v2ike ja suht turistidele orienteeritud, seda enam eksinuna tunduvad kohalikud, kes linnas ringi hulguvad. Tunnike tagasi tulin just oma tee topsiga k66gist kui minust vuhises m66da kergelt purjakil papi, kes jooksu pealt s2rki seljast rebis ning yle tee aborigeenide poole sajatusi saatis ja kaklema kippus. Oskagi nagu midagi 6elda kohe. Hea meel, et homme kell 6 bussi peale istun ja outbacki loodust nautima l2hen kolmeks p2evaks :) Plaanin palju ilusaid pilte teha, sest materjali selle jaoks tundub olevat ohtralt.

No comments:

Post a Comment