Monday, May 18, 2009

Tere hommikust Singapur!

Peale järjekordset öölendu ärkasin Singapuris. Vaade varahommikul lennuki aknast oli lummav. Ookean oli täis valgustatud suuri kaubalaevu, kogu Singapur tuledes, elu käib! Supsti lennuki pealt maha, taksosse, shokk sellest kui kuramuse kuum siin ikka on ning nüüd olen ennast Eixi korterisse sisse seadnud. Väga mõnus vaheldus troopikaaia ja basseiniga ;) sest viimane öö Brisbaneis jagasin tuba 5piluga, üks norskas ja teine krigistas hambaid. Isegi viimase õhtu õlled ei aidanud mul nendes tingimustes magada.
Brisbanei lennujaamas sain muideks lisa turvakontrolli osaliseks. Nimelt peale metallidetektorist läbi tulemist kutsuti mind kõrvale, üks noormees lehvitas paberilipikut, mis ütles, et ma olen täiesti juhuslikult valitud lisakontrolli läbima. Noo läksime siis miskisse eraldatud nurgakesse, kus oli veel üks tädi, kes vaatas mind puuriva pilguga. Võtsid mu riietelt puuteproovi. Palusid mul koti avada, sisse ei vaadanud ega puudutanud. Ainul Lotte katsusid läbi (see Lotte, kelle sõbrad mulle julgestuseks reisule kaasa andsid ;) Lotte hängib mu kotiluku küljes. Igatähes, mind kuulutati "puhtaks" ja öeldi, et ma olen testi edukalt läbinud.
Mis ma siis Singapurist ka arvan. Minu arust täitsa söödav koht. Meeldivalt soodsam kui Austraalia. Tõeliselt puhas, no trahvivad siin ju prügi maha viskamise eest ja respekt neile selle eest. Ainus ebameeldiv tähelepanek on see, et need väiksed pilud jubedalt trügivad. Nagu tõesti kombed puuduvad. Metroos ürita sa enne maha saada kui keegi juba peale tuleb, sama poe ukse peal, metroos eskalaatori peale minnes - ei mingit viisakust. Tualetijärjekord on nende jaoks ka olematu. Esimene päev ajas see mind naerma, teisel päeval ma hakkasin juba natuke vihastama, kolmandal päeval tuleb vist oks laiali ajada ja lammutama hakata, sest enamusest massist olen peajagu pikem!
Linn on täis suuri suuri äri-ja kaubandushooneid. Ühte suurt kasiinot (kui ma ei eksi) ehitatakse siin juba mitu aastat. Käisin Chinatownis, ja Little Indias. Mõlemal pool on nii India templeid kui moslemite mošeesid. Taaskord söögiletid asjadega, mida ma ei tunne ja siin ei saa ju kõiget aru ka. Kuigi english suht levinud, siis mõni ikkagi ei räägi seda või varjab seda keeleoskust väga hästi arusaamatu aktsendi taha. Singapuril tundub olevat maa-all kui teine korrus. Metroo ja kaubamajade keldrikorrused, head jahedad kohad jalutamiseks ning neid mõõda saab blokke ja blokke linnas liigelda. Ühes kaubamaja nurgas hakkas üks rätspet minuga aktiivselt suhtlema ja mulle juba umbes, et Eestisse asju õmblema ja saatma. Tahtis mulle Malaisiasse autojuhiks tulla. Noh, ei ole hea pakkumine v? Teen nalja! Rahu! Pean meeles pidama selle kaubamaja sinna nurka enam mitte sattuda :)
Käisin ka Sentosa saarel, mis on kohalike väike paradiis Singapurist 700m ja väikse rongisõidu kaugusel. Kõik seal saarel teenib ühte eesmärki - meelelahutus. Minu kontol on nüüd lisaks roosad delfiinid, astelrai (stingray; jah tuli küll Steve Irwin meelde :P) oma käega katsumine ja vägev tule-vee-laser show. Fotokas sai mudugi enne seda tühjaks, aga üllatuslikult on isegi telefoniga tehtud pildid täitsa arusaadavad kuid kahjuks neid jagama siiski ei hakka. Tulge vaadake ise, tõesti äge oli!
Homme võtan Singapurist väikse pausi. Hommikul Malaysia bussi peale ning suund Melakale. Kuulmiseni!

No comments:

Post a Comment